Tempat meluahkan perasaan, melukiskan apa yang tergambar di jiwa. Penulis adalah seorang amatur dalam penulisan dan berharap untuk memperkembangkan gaya penulisan yang lebih terkini dan berkesan di hati pembaca. Berikan komen yang jujur supaya penulis boleh memperbaiki kelemahan yang ada.

Laman Sari

Pergi ! Pergi! Pergi!


Pergi! Pergi! Pergi!
Pergilah kau dari hidupku
Aku tak mahu lagi menerimamu
Setelah apa yang telah kau lakukan
Hatiku telah menjadi kering
Sekeringnya dedaunan yang berguguran

Kenapa? Kenapa? Kenapa?
Kenapa aku yang menjadi mangsamu
Sedangkan aku sangat setia kepadamu
Tak terlintas untuk mencurangimu
Namun kau tak pernah menghargai kehadiranku
Aku umpama lembu yang kau boleh heret semahumu

Tidak! Tidak! Tidak!
Tidak sesekali untukku menerimamu lagi
Cinta yang dulu bersemi kini telah bersemadi
Hancur hati ini tiada terperi
Terima kasih kerana pernah mencintai
Tetapi kini tiada bernilai lagi

Benci! Benci! Benci!
Itu sahaja yang bermain difikiran
Kerana pengharapan yang telah dimusnahkan
Antara kita takkan ada lagi ikatan
Yang tinggal hanyalah kenangan
Kenangan yang menyakitkan

Aku akan pergi jauh
Jauh darimu yang pernah membahagiakan
Tapi kini amat melukakan
Andai sekalipun takdir akan kembali menemukan
Aku hanya mahu sampaikan pesanan
Cinta ini tiada kedua kali berbungaan

::Nukilan:: Gopal Manikam

No comments:

Next Post Previous Post Home

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...