Tempat meluahkan perasaan, melukiskan apa yang tergambar di jiwa. Penulis adalah seorang amatur dalam penulisan dan berharap untuk memperkembangkan gaya penulisan yang lebih terkini dan berkesan di hati pembaca. Berikan komen yang jujur supaya penulis boleh memperbaiki kelemahan yang ada.

Laman Sari

Detik dan Waktu Itu..


Jam 10.00 pagi
Aku terima SMS
"Sayang,hadiah itu tidaklah seberapa"
Semakin aku bingung, dan mengerling pada kotak itu
Cuba membayangkan mataku mampu menembusi dinding kotak itu
Tapi tiadalah aku berupaya

Jam 3.00 petang
Aku menerima panggilan telefon
Cuma dia melafazkan
"Sayang, berjanjilah untuk pertahankan cinta kita walau apa yang terjadi"
Panggilan dimatikan, aku kelu

Jam 9.00 malam
Aku membuka facebook
Ku terima mesej
"Sepertinya Adam dan Hawa, kita diciptakan saling melengkapi"
Aku membalas, "Dengan izin-Nya, jodoh pertemuan ajal maut di tangan Tuhan"
Aku terbaring
menanti jarum jam ke angka 11

Jam 11.00 malam
Telefonku mengejutkan dari lelapku,
Argh, sudah melewati jam 11.05 malam
Terus aku mencapai kotak itu
Dan membuka isi dengan berhati-hati
Terpana aku kerana di dalamnya
Ada senaskah surah Yaasin
dan sekeping nota
"andainya dinda pergi dulu, bacakanlah surah Yaasin ini"

Jam 11.10 malam
Aku mendail nombor telefon si dia
dan bertanya "Cinta di mana?"
"Dia baru menemui Yang Esa setengah jam yang lepas kerana sesak nafas"
Ku rasakan darah naik ke kepala
"Dari Dia engkau datang, dan kepada Dia engkau kembali"  


Nukilan :: Gopal Manikam.


2 comments:

Juhana Jiha said...

actually this is the 1st poem yang cara penulisan yang ju tak pernah jumpa. But its really nice.. :)
hopefully u can create more & more. Keep up a gud job bro

Gopal Manikam said...

klu sesuai, boleh la cuba pelbagaikan teknik puisi. bahasa itu indah untuk diterokai..

Next Post Previous Post Home

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...